§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem: www.lentria.pl, a w szczególności świadczenie poprzez strony serwisu pomocy prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawieranie, wykonywanie i rozwiązywanie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również wymagania techniczne oraz zakazy dostarczania treści bezprawnych, prawa i obowiązki stron umowy oraz tryb postępowania reklamacyjnego,
2. Właścicielem serwisu internetowego jest: Lentria Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000893297, z siedzibą: ul. Graniczna 17, 26-600 Radom, NIP: 5252858268, REGON: 388681605 (zwany dalej: Kancelaria). Adres kontaktowy poczty elektronicznej usługodawcy: kontakt@lentria.pl , numer telefonu: +48 602 305 377.
3. Niniejszy Regulamin stanowi zbiór zasad, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4. Kancelaria poprzez stronę internetową: www.lentria.pl świadczy pomoc prawną drogą elektroniczną.
5. Oferta Kancelarii skierowania jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców. Klientem Kancelarii może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawą.
6. Postanowienia Regulaminu, które dotyczą Konsumentów stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
7. Regulamin stanowi integralną część Umów zawieranych drogą elektroniczną przez Kancelarię i Klientów. W razie sprzeczności pomiędzy treścią Regulaminu a treścią Umowy rozstrzygająca jest treść Umowy.
8. Regulamin został sporządzony w poszanowaniu przepisów prawa powszechnie obowiązującego dotyczących praw konsumentów. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu ograniczać jakichkolwiek praw przysługujących Konsumentom na mocy bezwzględnie obowiązującego prawa. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub niezgodności Regulaminu z przepisami bezwzględnie obowiązującego prawa postanowienia Regulaminu należy interpretować w poszanowaniu tych praw, a gdyby okazało się to niemożliwe przepisy bezwzględnie obowiązującego prawa należy stosować z pierwszeństwem wobec postanowień Regulaminu z nimi sprzecznych.
9. Informacje zawarte na stronie Kancelarii na temat Usług nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
§ 2
Definicje
1) Serwis: strona internetowa Kancelarii dostępna pod adresem: www.lentria.pl
2) Użytkownik: każda osoba korzystająca z Serwisu,
3) Klient: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z Usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu,
4) Konsument: osoba fizyczna, która zawiera umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
5) Przedsiębiorca na prawach konsumenta: osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
6) Umowa: umowa pomiędzy Kancelarią a Klientem, której przedmiotem jest wykonanie przez Kancelarię na rzecz Klienta Usługi na zasadach i warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, zawieraną pomiędzy Kancelarią a Klientem drogą elektroniczną,
7) Usługa: odpłatna usługa prawna świadczona przez Kancelarię drogą elektroniczną na rzecz Klienta, w szczególności za pośrednictwem adresu e-mail lub formularza kontaktowego.
8) Porada on-line: informacja o charakterze konsultacji prawnej udzielana drogą elektroniczną przez Kancelarią w odpowiedzi na zapytanie Klienta przesłane do Kancelarii drogą elektroniczną,
9) Zamówienie: czynność polegająca na wyborze przez Klienta Usługi za pośrednictwem Serwisu Kancelarii i zgłoszeniu woli bezpośrednio zmierzającej do zawarcia z Kancelarią Umowy na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie,
10) Formularz kontaktowy: formularz dostępny na stronach Serwisu Kancelarii, za pomocą którego Klient może skontaktować się z Kancelarią w celu poznania oferty, złożenia zamówienia lub uzyskania bezpłatnej wyceny Usługi.
§ 3
Wymagania techniczne do współpracy z Serwisem
Do korzystania z serwisu niezbędne są:
komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
dostęp do poczty elektronicznej (e-mail),
przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge,
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768,
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
§ 4
Zasady korzystania z Serwisu
Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z Regulaminem, przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, zwyczajami przyjętymi w Internecie (Netykieta) oraz dobrymi obyczajami.
Klient zobowiązany jest w szczególności do:
powstrzymywania się od działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu, w szczególności mogących utrudnić korzystanie z Serwisu przez innych Klientów;
nieprzekazywania nieprawdziwych danych osobowych;
powstrzymywania się od działań mogących naruszyć prywatność innych Klientów, w szczególności zbierania, przetwarzania oraz rozpowszechniania informacji o innych Klientach bez ich jednostkowo wyrażonej zgody, jak również powstrzymywania się od naruszania tajemnicy korespondencji;
niewykorzystywania Serwisu – również pośrednio – w celu rozsyłania niezamówionej informacji handlowej;
aktualizacji danych niezbędnych do kontaktu;
powstrzymywania się od działań naruszających dobre imię Serwisu oraz podmiotów z nim współpracujących;
powstrzymania się od jakichkolwiek działań naruszających prywatność i dobre imię innych osób;
nieumieszczania w Serwisie oraz nieprzekazywania za jego pośrednictwem treści lub materiałów sprzecznych z obowiązującym prawem lub z zasadami współżycia społecznego, treści wulgarnych, obscenicznych i pornograficznych, treści uważanych powszechnie za obraźliwe, naruszających dobra osobiste innych osób;
niekorzystania z cudzego wizerunku, nienakłaniania do popełnienia przestępstwa, niepropagowania przemocy, powstrzymywania się od postępowań nagannych moralnie, naruszających dobre obyczaje i zasady Netykiety;
powstrzymywania się od innych zachowań, które mogłyby zostać obiektywnie uznane za zachowania oczywiście niepożądane, naganne lub sprzeczne z przeznaczeniem.
§ 5
Zasady składania zamówień i ich realizacja
1. Usługi świadczone są przez Kancelarię w języku polskim, chyba że strony postanowią inaczej.
2. Zawierając Umowę z Kancelarią Klient potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptuje jego postanowienia.
3. Kancelaria świadczy Usługi na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie i indywidualnej ofercie, jeśli taka została złożona i przyjęta przez Klienta.
4. Wszelkie oświadczenia pomiędzy Klientem a Kancelarią mogą następować w formie elektronicznej tj. za pośrednictwem adresu e-mail Kancelarii i adresu e-mail wskazanego przez Klienta, za pomocą formularza kontaktowego, telefonicznie, lub pisemnie na adres Klienta lub Kancelarii.
5. Serwis pozyskuje kontakty poprzez formularz kontaktowy. Klient wypełnia formularz kontaktowy (bądź dzwoni do kancelarii). Następnie kontakt ten jest przekazywany w CRM do jednego z handlowców. Handlowiec kontaktuje się z klientem, przedstawia możliwości i ofertę. Jeżeli klient jest zainteresowany, wypełniana jest zdalnie umowa i wysyłana do Klienta. Klient po otrzymaniu dokumentów podpisuje je i odsyła do kancelarii. Poprawnie podpisane dokumenty odesłane do kancelarii rozpoczynają proces realizacji zamówienia.
6. Na podstawie informacji przedstawionych przez Klienta w formularzu kontaktowym Kancelaria przedstawi Klientowi wycenę Usługi oraz warunki jej realizacji. Przed przedstawieniem wyceny Kancelaria może zwrócić się do Klienta z prośbą o uzupełnienie informacji przedstawionych przez Klienta. W uzasadnionych przypadkach Kancelaria może również poinformować Klienta o tym, że nie podejmie się wykonania Usługi.
7. Wycena Usługi przez Kancelarię jest bezpłatna.
8. Realizacja w zależności od usługi polega na przygotowaniu odpowiednich pism i złożeniu ich w imieniu Klienta w instytucjach. Następnie po otrzymaniu odpowiedzi, Klientowi przekazywane są informacje o procesie realizacji i efekcie działań. Klient decyduje czy uzyskany efekt jest dla niego satysfakcjonujący. Jeżeli tak, następuje zakończenie realizacji i rozliczenie usługi. Jeżeli klient chce kontynuować działania, aby osiągnąć lepszy efekt, kancelaria składa odwołanie lub podejmuje inne kroki prawne.
9. Klient po otrzymaniu wyceny nie jest zobowiązany do skorzystania z Usługi.
10. Jeżeli Klient akceptuje warunki realizacji Usługi i jej cenę, przedstawione przez Kancelarię, powinien celem zawarcia Umowy dokonać płatności za Usługę zgodnie z warunkami przedstawionymi przez Kancelarię. Klient dokona zapłaty za Usługi na rachunek bankowy Kancelarii: 61 1140 2004 0000 3202 8608 1849. W tytule przelewu należy wskazać tytuł podany przez Kancelarię, z którego będzie jednoznacznie wynikać, jakiej konkretnie Usługi dotyczy.
11. Usługa zostanie wykonana przez Kancelarię w terminie wynikającym z warunków przedstawionych przez Kancelarię. W uzasadnionych przypadkach (siła wyższa, choroba) termin wykonania Usługi może ulec przedłużeniu, o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony.
12. W uzasadnionym przypadku, w szczególności w sytuacji wątpliwości co do informacji lub braków dokumentacji przedstawionych przez Klienta, Kancelaria ma prawo wystąpić do Klienta o ich uzupełnienie. Wówczas termin wykonania Usługi przez Kancelarię ulega wydłużeniu o okres oczekiwania na uzupełnienie informacji lub dokumentów przez Klienta.
13. Po wykonaniu Usługi rezultat pracy Kancelarii przesyłany jest drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta. Rezultat Usługi zostanie zawarty w treści wiadomości lub w załączeniu do niej.
14. Klient zobowiązany jest do:
a/ przestrzegania niniejszego Regulaminu,
b/ przekazania Kancelarii swoich danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy oraz wszelkich niezbędnych informacji na temat zamawianej Usługi, które będą wyczerpujące i prawdziwe,
c/ współpracy z Kancelarią w toku wykonywania Usługi, a w szczególności niezwłocznego odpowiadania na prośby Kancelarii dotyczące uzupełnienia informacji i dokumentacji przedstawionych przez Klienta,
d/ wykorzystania uzyskanej Usługi tylko na własny użytek.
15. Kancelaria może w każdym czasie odmówić wykonania Usługi w sytuacji, gdy uzna, że zachodzi jedna z poniższych sytuacji:
a/ Klient narusza postanowienia Regulaminu,
b/ Klient nie uzupełnił w pełni informacji i dokumentów, o których przesłanie zwróciła się Kancelaria,
c/ wykonanie Usługi wiązałoby się z naruszeniem prawa,
d/ wykonanie Usługi wiązałoby się z naruszeniem zasad współżycia społecznego,
e/ wykonanie Usługi wiązałoby się z naruszeniem zasad etyki lub zasad wykonywania zawodu,
f/ na skutek uzupełnienia informacji przez Klienta okazało się, że wykonanie Usługi wchodzi w zakres spraw, w których Kancelaria się nie specjalizuje.
16. W sytuacji, gdy Kancelaria odmawia wykonania Usługi, zawiadamia o tym niezwłocznie Klienta oraz zwraca mu zapłacone wynagrodzenie. Zwrot wynagrodzenia nastąpi na rachunek bankowy wskazany prze Klienta. Klientowi nie przysługują żadne roszczenia z tytułu odmowy wykonania Usługi.
§ 6
Prawa własności intelektualnej
1. Wszelkie prawa własności intelektualnej do treści zawartych na stronie Kancelarii przysługują Kancelarii lub podmiotom, z którymi Kancelaria zawarła stosowne umowy. Ich rozpowszechnianie, kopiowanie lub inne wykorzystywanie jest zabronione.
2. Wszelkie treści, materiały i rezultaty Usług świadczonych przez Kancelarię stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i jako własność intelektualna Kancelarii podlegają ochronie praw autorskich. Klient uprawniony jest do korzystania z nich jedynie na własny użytek osobisty. Bez odrębnego pisemnego upoważnienia Kancelarii zastrzeżonego pod rygorem nieważności zabronione jest powielanie, rozpowszechnianie ww. treści, materiałów i rezultatów Usług świadczonych przez Kancelarię, na jakichkolwiek polach eksploatacji w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób.
3. Kancelaria udziela Klientowi licencji niewyłącznej oraz nieograniczonej czasowo i terytorialnie na korzystanie z rezultatów Usługi, jedynie na własne potrzeby, na niżej wymienionych polach eksploatacji:
a/ utrwalanie i zwielokrotnianie poprzez wydruk w postaci papierowej,
b/ utrwalanie i zwielokrotnianie poprzez zapis w formie elektronicznej,
c/ modyfikacja w celu dostosowania do własnych potrzeb.
4. Klient nie jest upoważniony do dalszej odsprzedaży przedmiotu Usługi i przenoszenia praw z licencji na inne osoby (licencja niezbywalna), jak również upoważnienia innych osób do korzystania z przedmiotu Usługi oraz do udzielania sublicencji.
5. Zabronione jest w szczególności udostępnianie osobom trzecim, publikowanie oraz zwielokrotnianie i kopiowanie na potrzeby inne niż własny użytek.
6. Jakiekolwiek naruszenie praw własności intelektualnej Kancelarii może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
1. Klientowi będącemu Konsumentem, w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459), na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r, poz. 827 z późn. zm.) przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od zawarcia umowy.
2. Klient może odstąpić od umowy składając Kancelarii oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie pisemnej na adres Kancelarii: ul. Graniczna 17, 26-600 Radom lub elektronicznie na e-mail: kontakt@lentria.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Kancelaria niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, dokonuje zwrotu należnej Klientowi kwoty. Kancelaria dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, w odniesieniu do Umowy:
a/ jeżeli Kancelaria wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Kancelarię utraci prawo odstąpienia od umowy,
b/ w której przedmiot świadczenia został przygotowany według instrukcji Klienta lub służy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c/ o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Kancelarię o utracie prawa odstąpienia od umowy,
d/ w innych przypadkach, gdy prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi na podstawie ustawy o prawach konsumenta.
5. W trakcie składania zamówienia Klient ma możliwość wyrażenia według własnego uznania zgody na spełnienie świadczenia przez Kancelarię przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W takim przypadku po spełnieniu w pełni świadczenia przez Kancelarię Konsument traci prawo odstąpienia od umowy.
6. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu przez niego żądania rozpoczęcia wykonywania usługi przez Kancelarię przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy, co może obejmować m.in. analizę sprawy przedstawionej przez Klienta, analizę dokumentów przesłanych przez Klienta, analizę literatury i orzecznictwa, częściowe przygotowanie dokumentów lub opinii. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia.
§ 8
Ograniczenia odpowiedzialności
1. Kancelaria świadcząc Usługi opiera się na informacjach i dokumentach przekazanych przez Klienta.
2. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe w szczególności z:
a/ niepełnego, niekompletnego, nieprawdziwego lub spóźnionego przedstawienia przez Klienta wszelkich istotnych elementów stanu faktycznego, a także wszelkich niezbędnych informacji i dokumentów,
b/ braku spełnienia przez Klienta wymagań technicznych koniecznych do współpracy z systemem teleinformatycznym Kancelarii,
c/ braku dostępu lub możliwości korzystania z Serwisu Kancelarii wynikającego z przyczyn niezależnych od Kancelarii, w tym z przyczyn leżących po stronie dostawców usług hostingowych, teleinformatycznych, dostawców internetu lub oprogramowania,
d/ awarii sprzętu, sieci bądź oprogramowania Klienta lub Kancelarii,
e/ oznaczenia wiadomości przesłanych od Klienta do Kancelarii lub od Kancelarii do Klienta jako „spam”,
f/ niestosowania się przez Klienta do zapisu Regulaminu.
3. Odpowiedzialność Kancelarii z jakiegokolwiek tytułu, wobec podmiotów, które nie są Konsumentami, ograniczona jest do szkody wyrządzonej z winy umyślnej i rażącego niedbalstwa. Ponadto zakres szkody ograniczony jest do kwoty strat poniesionych przez Klienta, nie wyższej jednak niż kwota stanowiąca dwukrotność wynagrodzenia Kancelarii. W przypadku wynagrodzenia, które jest płatne w okresach miesięcznych, odpowiedzialność Kancelarii ograniczona jest do kwoty nie wyższej niż kwota stanowiąca dwukrotność wynagrodzenia za okres 12 miesięcy poprzedzających moment, w którym nastąpiło zdarzenie powodujące powstanie szkody, wliczając w to miesiąc, w którym zdarzenie to nastąpiło.
4. Wszelkie informacje zawarte na stronie internetowej Kancelarii mają wyłącznie charakter informacyjny i nie powinny być traktowane jako porada prawna. Nawet jeżeli sytuacja Klienta jest lub wydaje się podobna do sytuacji opisanych na stronie, to jednak dodatkowe elementy mogą wpływać na jej odmienną ocenę prawną. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie informacji zawartych na stronie internetowej. Swoją indywidualną sprawę należy skonsultować z prawnikiem Kancelarii.
§ 9
Reklamacja z tytułu niezgodności usługi z umową
1. Kancelaria zobowiązuje się dostarczyć usługę zgodną z Umową.
2. Kancelaria odpowiada z tytułu niezgodności usługi z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. W przypadku niezgodności usługi z umową Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać naprawy lub wymiany usługi, przy czym Kancelaria będzie mogła naprawić usługę w miejsce żądanej wymiany albo odwrotnie, jeżeli doprowadzenie usługi do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta będzie niemożliwe albo wymagałoby to nadmiernych kosztów lub trudności. Natomiast gdyby warunki te dotyczyły zarówno wymiany, jak i naprawy, Kancelaria będzie uprawniona do odmowy doprowadzenia usługi do zgodności z umową.
4. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny za usługę albo odstąpieniu od umowy. Będzie dysponował tą możliwością, gdy:
a/ Kancelaria nie doprowadzi usługi do zgodności z umową,
b/ odmówi tego działania,
c/ brak zgodności będzie nadal miał miejsce pomimo próby doprowadzenia usługi do zgodności z umową,
d/ brak zgodności usługi z umową będzie na tyle istotny, że uzasadni skorzystanie z prawa do obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia usługi do zgodności z umową albo wówczas, gdy z uwagi na okoliczności lub oświadczenia Kancelarii wiadomo, że nie zamierza ona doprowadzić usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
Kancelaria zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny.
5. Odpowiedzialność wynikająca z ust. 3 będzie obejmowała niezgodność usługi z umową, która istniała w chwili jej dostarczenia i ujawniła się w ciągu dwóch lat od tego momentu, przy czym będzie tu obowiązywało domniemanie, że brak zgodności ujawniony w tym terminie istniał w chwili dostarczenia usługi.
6. Wobec Klientów będących przedsiębiorcami Kancelaria ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej, na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.
7. Reklamacje wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu należy kierować na adres Kancelarii: ul. Graniczna 17, 26-600 Radom lub elektronicznie na adres: kontakt@lentria.pl poprzez formularz reklamacyjny na stronie Serwisu. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien wnieść uwagi do reklamowanej usługi, jeżeli jest to możliwe dołączając do niej dowód zapłaty.
8. Kancelaria zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Kancelaria nie udzieli odpowiedzi na reklamację w wymienionym terminie, uważa się, że uznała reklamację. Odpowiedź na reklamację Kancelaria przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
9. W przypadku braków w reklamacji Kancelaria wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Kancelaria zwraca Klientowi koszty przesyłki.
§ 10
Ochrona danych osobowych
Zasady przetwarzania danych osobowych przez Kancelarię zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Kancelarii.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Kancelarią zawierane są w języku polskim.
2. Kancelaria zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Kancelaria poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Spory pomiędzy Kancelarią a Konsumentem oraz Kancelarią a Przedsiębiorcą poddane są rozstrzygnięciom sądów właściwych zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego. Spory pomiędzy pozostałymi Podmiotami niebędącymi Konsumentami lub Przedsiębiorcami a Kancelarią zostają poddane rozstrzygnięciu sądu właściwego ze względu na siedzibę Kancelarii.
5. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/